anak-anak muda pewaris @ penghancur negara????

Isnin, 14 September 2009

بسم الله الرحمن الرحيم

Kadang2 ak hairan,aneh,pelik malah SEDIH melihat fenomena manusia zaman sekarang terutamanya anak2 muda. Sibuk @ terlalu sibuk dan juga menyibukkan diri dengan urusan dunia semata2.

Berhibur,melepak,merompak,berjudi,berzina,membuang waktu dengan perkara yang langsung tidak mendatangkan faedah buat mereka. Begitu banyak nikmat yang telah Allah kurniakan kepada hamba2Nya,tapi apakah dengan cara begini kita membalasnya???




Kadang2 ak hampir keliru adakah mereka ini orang Islam @ X. Adakah mereka bergelar Islam hanya di KAD PENGENALAN???? Mungkin kasar kata2 ini, tapi bagi ak itulah hakikatny dan seharusnya diterima…






Dimanakah PEMUDA/PEMUDI yang dalam hatinya hanya ingin mencari keredhaanMu, yang hanya ingin berjuang menegakkan kalimatullah, yang hanya merindui syahid di jalan perjuangan??




Bukan pemuda yang hanya tahu ke sana ke mari tanpa arah tujuan, yang hanya tahu berfoya2, tanpa secebis pun di dalam hatinya ingin menolong agamaMu.



Ayuh bangkit,sedarlah wahai SAHABAT/TEMAN/PEMUDA.. hidup ini hanya sementara. Apakah bekalan yang kita akan bawa tatkala menghadap Allah Yang Esa?? Adakah kita X malu utk berhadapan dgn Sang Pencipta dgn tanpa membawa sebarang amalan yang boleh menolong kita utk masuk al-jannah..

Masih sempat utk kita semua berubah & bangkit. Jangan di ulangi perkara2 sebelum ini yang hanya mengundang dosa. Deletekan terus dari kotak fikiran dan biarlah setiap detik yang berlalu hanya ingin mendapat redha Allah.


ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهب لنا من لدنك رحمة إنك أنت الوهاب
Ya Tuhan kami, "janagnlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami rahmat dari sisi-Mu".sesungguhnya Engkau-lah Yang Maha Pemberi Kurnia kepada hamba-hamba-Nya.





0 comments:

Catat Ulasan