Dampingilah aku selalu!!

Rabu, 16 September 2009


Syukur padaMu,
Atas segala nikmat yang tidak terhingga,
Yang sentiasa datang mencurah-curah,
Buat hambaMu yang hina ini..

Syukur padamu,
Dengan izinMu,
Aku masih hidup di alam ini,
Alam yang penuh dugaan,
Alam yang penuh cabaran,

Alam yang mengajar ku erti seorang hamba,
Alam yang mengajar ku erti seorang anak,
Alam yang mengajar ku erti sebuah pengobanan,

Diri ini hina untuk berjalan di bumiMu,
Malu untuk berhadapan denganMu,
Dengan amalanku yang sangat kontang,
Dengan khilaf dan dosa yang sering ku lakukan,

Aku tidak layak untuk mendapat syurgaMU,
Tapi aku tidak sanggup untuk menanggung siksa nerakaMU,
Dampingilah aku selalu,
Wahai kekasihku,


Bantulah diriku ini,
Aku ingin sentiasa bersamaMu,
Jangan biarkan aku terus hanyut,
Sedarkan aku dari lena yang panjang,
Dari tipuan dunia semata,
Dari godaan syaitan durjana,

Jadikanlah aku sentiasa taat padaMu,
Jadikanlah aku anak yang berbakti pada ibu bapa,
Jadikanlah aku pejuang di jalanMu,
Matikan aku di jalan syahidMu,
Hanya itu impianku,

Syukur padaMu,
Dengan izinMu aku terus bernafas,
Dan terus bernafas,
Berjalan,bermusafir,merantau,
Mencari redhaMu,

TanpaMu disisi,
Hidup ini gundah gulana,
Tidak tahu arah tujuan,
Resah gelisah ku rasai,

Ya Allah!!!
Aku sangat merinduiMu,
Jangan Kau hilangkan rasa cinta ini,
Rasa rindu ini biarlah selamanya di kalbuku,

Hanya padaMu tempat ku memohon,
Tempat ku merintih dan berharap,
Dengarlah luahan hati ini,
hambaMu yang amat merinduiMU..
daiman fil qalbi…








0 comments:

Catat Ulasan